Carro na tomada
A Volkswagen apresentou na quarta-feira 25 em Berlim uma versão do carro Golf movido a energia elétrica. Batizado de TwinDrive Golf, o protótipo tem bateria de lítio que pode ser recarregada em uma tomada. O modelo também possui um segundo motor de baixo consumo alimentado por combustíveis fósseis. A expectativa da Volks é de que esses carros híbridos cheguem ao mercado europeu em 2010.
Indústria Automobilística Volks apresenta Golf elétrico recarregado em tomada A Volkswagen apresentou nesta quinta-feira, em Berlim, na Alemanha, seu sistema para a nova geração de motores elétricos. O propulsor do TwinDrive Golf é abastecido por uma bateria de lítio recarregada por uma tomada e que a montadora promete ser mais eficiente em geração de energia. O carro ainda possui um segundo motor movido a combustível fóssil, com menor consumo. » Veja fotos do Golf elétrico
O novo Golf é um dos 20 modelos que serão testados com a nova tecnologia, de motores elétrico e a diesel. A montadora alemã pretende, após testar os protótipos, fazer um acordo com outras empresas para que uma nova geração de veículos híbridos chegue ao mercado europeu até a metade de 2010. O ministro alemão de Meio-Ambiente, Sigmar Gabril, o presidente da empresa de energia elétrica E.ON, Klaus-Dieter Maubach, e o presidente da Volks, Martin Winterkorn participaram do evento.
| Montadora quer que nova geração de híbridos chegue ao mercado até 2010
VW to fleet test Twin Drive Golf plug-in hybrid concept in 2010
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Click above for high-res gallery of the VW Twin Drive Golf
Volkswagen CEO Martin Winterkorn has revealed a new concept today called the Golf Twin Drive. The Twin Drive is a plug-in electric hybrid that uses a powerful 82-hp electric motor and a 2.0L turbodiesel producing 122 hp. The electric motor is fed energy from a pack of lithium-ion batteries that can sustain the car's mobility for about 50 kilometers or 31 miles, after which the diesel engine will take over propulsion duties. While we do know the Twin Drive also features start-stop technology and regenerative brakes, we're still a bit unclear on how everything works. From the way it's been described in the news and VW's somewhat vague press release that we've translated from German, the gas and electric motors are completely isolated, with one unable to provide the other assistance under heavy loads like in the Prius or a typical parallel hybrid. At the same time, the Twin Drive Golf doesn't sound like a series hybrid in the same vein as the Chevy Volt, as the gas engine (or diesel in this case) is directly connected to the drive wheels. In other words, the engine onboard is not simply a range-extending generator supplying power to recharge the batteries like in the Volt. What the Twin Drive appears to be is a plug-in hybrid with a very robust electric drivetrain that's forced to drag around an internal combustion engine in case it gets too far away from home. Regardless, when we find out exactly how Twin Drive works, we'll let you know.
Volkswagen is developing the Twin Drive system with eight German partners and is planning a trial fleet of 20 Golfs outfitted with the system in 2010. The German government is along for the ride, and for a good bit of green PR, VW promises the the electricity used to charge the fleet of test vehicles will be generated from renewable sources like wind and solar power.
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